Klantenservice

Bestellen

Winkelen bij maritiem-watersport.nl is heel gemakkelijk. U hoeft slechts de volgende stappen te volgen:

  1. Kies de categorie en de groep.
  2. Hier kunt u de details van het product bekijken, zoals eventuele beschikbare maten, referentie en prijs.
  3. Selecteer kleur, maat en aantal van een artikel en voeg het artikel toe aan het winkelmandje. Vervolgens kunt u doorgaan met winkelen of uw winkelwagen bekijken en doorgaan naar afrekenen.
  4. Vul uw gegevens in en plaats de bestelling.
  5. Als u uw bestelling wilt afhandelen, kunt u zich registreren of de bestelling afronden zonder u te registreren.
  6. Kies of u uw bestelling op wilt halen in de winkel van Maritiem Watersport of per post wilt ontvangen.
  7. Selecteer een betaalmethode: iDeal, Creditcard of Paypal en bevestig uw betaling.
  8. U ontvangt een e-mail ter bevestiging van uw bestelling.

Algemene informatie

In welke landen kan er online besteld worden?
Op dit moment is het mogelijk een bestelling te plaatsen in Nederland. 

Zijn de prijzen van de online winkel gelijk aan die van Maritiem Watersport-winkel?
Ja, maar als er een verschil is tussen de prijzen op de website en die op de etiketten, is de prijs die op de aankoopbon wordt vermeld de juiste.

Wat is het beleid ten aanzien van prijsaanpassingen?
We voeren geen aanpassingen door voor artikelen waarvan de oorspronkelijke prijs is verlaagd. Over de producten van de website/webshop ontvangt u geen klantenkorting, zoals bij een aankoop in de winkel.

Worden artikelen met de vermelding “uitverkocht” weer aangevuld?
Als een artikel is uitverkocht, streven wij ernaar dit zo snel mogelijk aan te vullen. Indien de voorraad op is, dan halen we het artikel van de website.

Ontvang ik hetzelfde product als op de foto?
Ja. Als er een verschil is, zullen we contact met u opnemen.

Is het mogelijk om via e-mail op de hoogte gehouden te worden van de laatste nieuwtjes en aanbiedingen van Maritiem Watersport?
Ja. Ga naar “Nieuwsbrief” om informatie te ontvangen over het assortiment, de laatste nieuwtjes en gebeurtenissen van Maritiem Watersport.

Kan ik me afmelden voor de Nieuwsbrief van Maritiem Watersport?
U kunt zich uitschrijven via de nieuwsbrief.

Hoe kan ik mijn wachtwoord herstellen?
Als u uw wachtwoord vergeten bent, kunt u een nieuwe aanvragen. Bovenaan de pagina, klikt u op "Mijn account". Vervolgens klikt u op "Wachtwoord vergeten?". U ontvangt dan een e-mail met uw nieuwe wachtwoord.

Hoe kan ik controleren of mijn bestelling succesvol is verwerkt?
Zodra uw bestelling is verwerkt, ontvangt u een bevestigingsmail. Indien u die niet ontvangt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
U ontvangt een bevestigingsmail van verzending zodra uw bestelling het magazijn verlaat met het track & trace nummer van het koeriersbedrijf.

Kan ik een artikel uit mijn bestelling verwijderen?
Ja. Zolang u de bestelling nog niet heeft afgerond, is het mogelijk artikelen uit het winkelmandje te verwijderen. Heeft u de bestelling reeds afgerond verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice.

Wat moet ik doen als ik een beschadigd artikel ontvang?
Maritiem Watersport verkoopt uitsluitend artikelen in perfecte staat. Mocht u bij uitzondering toch een defect artikel ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat moet ik doen als ik een verkeerd artikel ontvang?
Mocht u per abuis een artikel ontvangen dat u niet heeft besteld, neem dan contact op met onze klantenservice.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?
De algemene voorwaarden kunt u vinden onder de button 'Algemene Voorwaarden' onderaan elke pagina.

Betaling

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
We beschikken over de volgende betaalmogelijkheden: iDeal, Creditcard en Paypal.

Ontvang ik een factuur bij mijn bestelling?
Ja, u ontvangt een bestelbevestiging per e-mail. De factuur wordt samen met uw bestelling en retourformulieren toegevoegd aan de doos.

Waarom wordt mijn creditcard geweigerd?
Uw creditcard kan geweigerd worden om één van de volgende redenen:

  • De kaart kan verlopen zijn. Check of uw creditcard niet over de vervaldatum heen is
  • Mogelijk is de bestedingslimiet van de creditcard bereikt. Raadpleeg bij uw bank of de bestedingslimiet van de creditcard is overschreden.
  • Mogelijkerwijs zijn gegevens niet correct ingevoerd. Ga na of u alle verplichte vakken correct hebt ingevuld.

Is het veilig om op de website mijn creditcard te gebruiken?
Ja, de gegevens worden beveiligd via een SSP-verbinding. Voor de betaling met Visa en Mastercard worden uitsluitend transacties via een veilig elektronische handelssysteem (CES) geaccepteerd. Nadat gecontroleerd is of een creditcard is aangesloten bij het CES-systeem, zoekt het systeem contact op met de bank die de kaart heeft afgegeven zodat de koper de betaling kan autoriseren. Wanneer de bank de echtheid bevestigt, wordt het bedrag op de kaart afgeschreven. In het tegenovergestelde geval wordt de bestelling geannuleerd.

Verzending

Waar kan ik mijn bestelling ontvangen?
U kunt de bestelling ontvangen:

  • op elk adres (huis, werk, etc., postbus is niet mogelijk)
  • op een UPS Access Point/Kiala-punt
  • in de Maritiem Watersport-winkel

Kan de bestelling in een ander land geleverd worden dan waar de bestelling is geplaatst?
Het land van levering moet altijd overeenkomen met het land van aankoop.

Hoe langt duurt het voor ik mijn bestelling ontvang?
De bezorgtermijn is afhankelijk van de geselecteerde verzendmethode. Voor verzending naar de winkel bedraagt de bezorgtermijn tussen de 3 en 5 werkdagen. De termijn van standaard verzending van de winkel naar u bedraagt 2 werkdagen (maandag t/m vrijdag).

Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Verzending naar de winkel is gratis. Gratis verzending alleen binnen Nederland.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
U ontvangt een bevestigingsmail van verzending zodra uw bestelling het magazijn verlaat met het track & trace nummer van het koeriersbedrijf.

Hoe werkt levering aan huis?
Als u gekozen heeft voor levering aan huis dan sturen we u een bevestigingsmail van verzending zodra uw bestelling het magazijn verlaat en een e-mail met het track & trace nummer van het koeriersbedrijf.

Hoe werkt het afhalen in de winkel?
Als u gekozen heeft voor afhalen in de winkel, dan krijgt u een sms-bericht zodra de bestelling binnen is. U beschikt dan over 15 dagen om het artikel op te halen. U dient het ordernummer en een geldig identiteitsbewijs van degene die de order op gaat halen te laten zien.

Hoe werkt het afhalen van de levering bij een UPS Access Point/Kiala-punt?
Vanaf heden kan uw bestelling bij een UPS Access Point/Kiala-punt naar keuze worden geleverd. 
Voor een overzicht van UPS Access Point/Kiala-punt point bij u in de buurt, klik hier.

Retourneren

Herroeping
Wanneer u een aankoop hebt gedaan in onze webshop, is er sprake van een koop op afstand. Volgens de Europese wetgeving mag u deze overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden herroepen. Bij ons is dat zelfs 30 dagen. De termijn gaat in op de dag dat u de bestelling hebt ontvangen en bij gespreide levering op de dag dat u het laatste artikel hebt ontvangen.

Hoe kan ik een artikel retourneren?

  1. Er zijn 2 mogelijkheden om uw bestelling te retourneren. 
  2. Heeft u een account? Dan logt u in op uw account en kiest u de optie 'retourneren'. Deze optie kunt u kiezen als u de gegevens over uw bestelling op zoekt.
  3. Heeft u geen account? Klikt u hier om de retournering aan te melden. U vult uw gegevens in.
  4. Vervolgens stuurt u de artikelen terug naar Maritiem Watersport. U kunt de artikelen ook terugbrengen naar de winkel.
  5. Wanneer wij de artikelen retour ontvangen hebben betalen we u het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug. U ontvangt het aankoopbedrag op de bankrekening waarmee u de bestelling hebt betaald.
  6. Het is belangrijk dat de retouren compleet, ongebruikt en originele verpakking zijn.

Enkele artikelen zijn uitgezonderd van retour, denk aan maatwerk (touwwerk, slang), boeken, kaartmateriaal en artikelen met digitale inhoud (algemene voorwaarden artikel 10 lid 7, lid 9, lid 12).

Binnen welke termijn moet een artikel geretourneerd worden?
Het retourneren van artikelen moet plaatsvinden binnen 30 dagen na datum van ontvangst van de bestelling.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
U retourneert de producten op eigen kosten.

Hoe ontvang ik het bedrag van mijn retourzending?
Zodra de retourzending is goedgekeurd, ontvangt u het bedrag op dezelfde manier waarmee u de bestelling heeft betaald.

Wanneer ontvang ik het bedrag van mijn retourzending?
Nadat de retourzending is goedgekeurd (de artikelen dienen in perfecte staat te verkeren, met aangehecht prijskaartje) ontvangt u een e-mail waarin bevestigd wordt dat het bedrag binnen enkele dagen op uw rekening zal worden gestort.
Houd er rekening mee dat terugstorten op een creditcard altijd afhankelijk is van uw bank.

Wat moet ik doen als het teruggestorte bedrag niet correct is?
Neem contact op met onze klantenservice. Wij trachten dit dan zo snel mogelijk voor u op te lossen.

Maritiem Watersport behoudt zich het recht voor om retourzendingen die buiten de gestelde termijn zijn aangemeld of verstuurd, of artikelen of kledingstukken die niet in dezelfde staat verkeren als waarin ze zijn verstuurd, te weigeren.

Garantie

Ik heb een artikel gekocht en dit is na een bepaalde periode kapot gegaan. Wat kan ik doen?
U kunt uw garantie claimen. De garantieperiode kan per artikel verschillen en wij hanteren de periode die de fabrikant er voor stelt. Op verbruiksartikelen die onderhevig zijn aan slijtage wordt geen garantie gegeven.Wilt u weten of uw artikel voor garantie in aanmerking komt en hoe u het artikel kunt terugsturen? Neem contact op met onze klantenservice.

Ruilen

Kan ik mijn artikelen ruilen?
Ja, u heeft 2 opties:

  1. In onze winkel kunt u het artikel ruilen voor:
    - maat of kleur, mits het artikel van hetzelfde bedrag is. U hoeft geen verdere bijkomende kosten te betalen.
    - een ander artikel, wij storten het bedrag van uw huidige artikel terug en u kunt een nieuwe aankoop in de winkel doen.
  2. Vanuit huis, indien u een retourzending aanvraagt en een nieuwe onlinebestelling plaatst.

Wat is de ruiltermijn?
De termijn om een artikel te ruilen is binnen 14 dagen na datum van ontvangst van de bestelling.